سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا خرید لوله و تجهیزات پلی اتیلن از وبسایت ها روش خوبیست؟

 

آیا کشاورز هستید و یا مهندس تامین مواد و تاسیسات؟ در هر صورت امروزه در هر شهری حداقل یک تولید کننده لوله پلی اتیلن وجود دارد.در هر شهری یک کارخانه تولید لوله پلی اتیلن با خط تولید وجود دارد.

اگر هم در یک شهری مانند کرج، خط تولید و کارخانه لوله پلی اتیلن وجود نداشته باشد، می توانید از توزیع کننده لوله را تهیه کنید.

این مطلب راهنمای کاملی برای خرید لوله پلی اتیلن است (طوری که کاملا برایتان به صرفه باشد و گران نخرید)!

چطور کارخانه لوله پلی اتیلن در شهرم را پیدا کنم؟

با جستجو در گوگل می توانید کارخانه موجود در شهرتان را پیدا کنید! مثلا اگر در شهر اصفهان هستید، می توانید جستجویتان را به این ترتیب انجام دهید "کارخانه لوله پلی اتیلن اصفهان"

آیا به وبسایت های اینترنتی لوله می توان اعتماد کرد؟

در حالت کلی بله! معمولا کارخانه داران لوله پلی اتیلن برای اعتبار نام برند خود وبسایت ثبت می کنند.همچنین برخی نیز وجود دارند که به صادرات لوله پلی اتیلن و کاروگیت می پردازند.

پس بنابراین برای رونق کارشان و معتبر شدن روی به فعالیت در فضای جهانی می آورند.می توانید با جستجوی کلمه "polyethylene pipe" یک وبسایت ایرانی را در نتایج جستجو ببینید.

مراقب واسطه ها باشید!

البته در بسیاری از موارد وبسایت های فروش لوله پلی اتیلن، کسانی نیستند که مستقیما آن را تولید و عرضه می کنند!

1این ها افرادی هستند که به صورت واسطه ای لوله ها را می فروشند! 

اگر بخواهم واضح تر حرف بزنم باید بگویم که برخی از افراد وجود دارند که از طریق وبسایت ها شما را جذب می کنند و هیچ کجای کارشان هم عیبی ندارد.اما مثلا سفارش 100 متر لوله پلی اتیلن 32 میلیمتری را از شما گرفته و سپس همان سفارش را به یک کارخانه می دهند و از طریق آن لوله را تامین می کنند!

این وسط حاشیه سودی هم برایشان به ازای فروش هر متر به دست می آید!

این کار هیچ اشکالی ندارد و همه واسطه ها کلاه بردار نیستند!

اما گاها افرادی سودجو نیز وجود دارند که می توانند برایتان دردسر ساز باشند!

فروش لوله غیر استاندارد به اسم استاندارد!

البته در نگاه اول نباید کلمه "لوله پلی اتیلن غیر استاندارد" را به عنوان یک کلمه با بار منفی در نظر داشته باشید.غیر استاندارد بودن یک لوله دلیل بر بد بودن آن نیست و در بسیاری از مواقع مانند کاورهای محافظ سیم های برقی، از لوله های پلی اتیلنی غیر استاندارد استفاده می شود.

اما از لوله های استاندارد برای انتقال آب آشامیدنی، کشاورزی ، صنعت، پزشکی و ... استفاده می شود!

در این موارد نمی توان از لوله های غیر استاندارد استفاده کرد.بنابراین مراقب باشید در هنگام خرید، لوله پلی اتیلن غیر استاندارد را به شما به عنوان یک لوله استاندارد نفروشند.

از کجا بفهمم لوله ای که می خرم استاندارد است؟

در سراسر ایران آزمایشگاه هایی به اسم آزمایشگاه همکار وجود دارد! این آزمایشگاه ها کارشان این است که لوله ها را بر اساس معیار و کاربردشان می سنجند و به شما می گوشند که دقیقا چه متریالی داخل این لوله ها استفاده شده است! یک لوله پلی اتیلن می تواند (pe100 بالاترین کیفیت مواد پلیمری) ، pe80 با کیفیت متوسط و pe63 با کیفیت پایین باشد.

در آزمایشگاه ها تست مقاومت در برابر حریق و آتشسوزی و ... بر روی لوله ها انجام می شود و دقیقا مشخص می شود لوله چه مقدار عمر می کند و چقدر دوام دارد.

غیر از این موارد، لوله ها به صورت کلاف و شاخه ای تولید و می شوند و مشخصات SDR ، PN و گاها میزان فشار بار و دبی روی آن ها مشخص است.بنابراین اگر بدانید دقیقا این المان ها به چه معنی هستند، می توانید مطمئن باشید که لوله ای که خریده اید، استاندارد است!

از کجا بفهمم لوله پلی اتیلنی که می خرم همان چیزی است که برای کارم مناسب است؟

آیا برای آبیاری بارانی لوله پلی اتیلن می خواهید؟ آیا می دانید اگر فشار آب درون لوله تان در این مورد بالا باشد، به جای سایز 32 باید از سایز 75 یا 63 استفاده کنید؟

آیا برای انتقال آب از بالای کوه به استخر به لوله نیاز دارید؟ آیا می خواهید از لوله اصلیتان انشعابات متعدد بگیرید؟ از کجا مطمئن هستید که از لوله سایز 110 چه انشعاباتی باید بگیرید و چگونه آن را به یکدیگر متصل کنید؟

توضیح این مورد بسیار مفصل است.اگر می خواهید دقیقا کاربرد های هر سایز و موارد استفاده از آن ها در صنایع و فیلد های مختلف مشاهده کنید، لازم است تا یک مقاله در این باره بخوانید!

برای شناخت بهتر لوله های پلیمری پلی اتیلن و خرید بهتر و سه صرفه تر لازم است ابتدا بدانید...

لوله پلی اتیلن چیست؟

پلی اتیلن (PE) ماده گرمانرم است که از پلیمریزاسیون اتیلن تولید می شود. لوله پلاستیکی PE با اکستروژن در اندازه های مختلف از سایز ½ "تا 63" ساخته می شود. PE در سیم پیچ های نورد با طول های مختلف و یا با طول های مستقیم تا 40 فوت موجود است. به طور کلی قطرهای کوچک(کلاف) و قطرهای بزرگ (> 6 "OD) دارای طول مستقیم (یا بصورت شاخه ای) هستند. لوله PE در انواع مختلفی از ضخامت دیواره بر اساس سه سیستم اندازه گیری مشخص وجود دارد:

 

اندازه لوله بر اساس قطر خارجی (DR)

اندازه لوله آهن در داخل قطر ، شناسه IPS (SIDR)

اندازه لوله مسی قطر خارج (CTS)

لوله پلی اتیلن در اشکال و رنگهای مختلف مانند موارد زیر موجود است:

 

  • لوله اکستروژن تک رنگ یا سیاه
  • لوله مشکی با رنگ آمیزی همسان
  • لوله مشکی یا طبیعی با لایه رنگی یکسان

مزیت استفاده از پلی اتیلن و محصولات لوله پلیمری | پایداری (ساختمان سبز)

یکی از مزایای قابل توجه لوله پلاستیکی تأثیر کم محیطی آن در مقایسه با سایر مواد است.

موارد استفاده و برنامه ها

لوله PE مزایای مشخصی را به عنوان ماده لوله کشی ارائه می دهد:

  • سبک وزن
  • انعطاف پذیری
  • مقاومت شیمیایی
  • مقاومت کلی
  • طول عمر

 

این مزایا آن را به یک لوله لوله ایده آل برای طیف گسترده ای از برنامه ها مانند سرویس های آب آشامیدنی یا خطوط توزیع ، توزیع گاز طبیعی ، آبیاری قطره ای و بارانی (به طور کلی آبیاری تحت فشار) ، فاضلاب ، دفع زباله و خطوط زهکشی تبدیل می کند. مواد پلی اتیلنی معمولاً در برابر بیشتر مواد شیمیایی معمولی مقاوم هستند.

از پلی اتیلن می توان در دمای پایین و بدون خطر خرابی شکننده استفاده کرد. بنابراین ، یک کاربرد اصلی برای برخی فرمولاسیون های لوله کشی پلی اتیلن ، برای کاربردهای انتقال حرارت در دمای پایین مانند گرمایش کف تابشی ، ذوب برف ، تفرجگاه ها و لوله کشی پمپ حرارت زمین گرمایی است.

وضعیت استاندارد

لوله های پلی اتیلنی در اکثراستاندارد ها و لوله کشی مدل به عنوان لوله کشی لوله کشی قابل قبول برای خدمات آب ، زهکشی و برنامه های فاضلاب شناخته شده است. پذیرش و نصب سیستم های لوله کشی PE را با استاندراد های محلی که صلاحیت آن را دارند تأیید کنید (مانند اداره استاندارد).

من این مطلب را از وبسایت ویرگول کپی کردم و منبع این مقاله: https://virgool.io/@hamid.omidi199674/%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D8%AC%D8%A7-%D9%84%D9%88%D9%84%D9%87-%D9%BE%D9%84%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%84%D9%86-%D8%A8%D8%AE%D8%B1%D9%85-qafx9o33lhss